اكلات حسب المكون فراخ

طريقة عمل فراخ فيليه

زمن الطبخ 30 دق13

زمن التحضير 15 دقtime

تكفى 4 أشخاص2

ss

المقادير :

كيلو صدور فراخ

بصلتين

٢ ملعقة كسبرة خضراء

. ٢ فلفل أخضر أو أحمر

زيت زيتون

. عصير ليمونتين

تحتاج زجاجة كوكا كولا حجم 1 لتر

طريقة التحضير:

١ يضرب البصل، الفلفل، الكسبرة، عصير الليمون في الخلاط.

٢– تتبل الفراخ الفيليه بالخلطة.

٣– يضاف الملح والفلفل وتدهن بزيت الزيتون.

٤– تشوى علي الشواية.

2

_____________________________________________________________________________________

وعلى رأى المثل :

قليل البخت يلاقي العضم في الكرشه